Czym kierować się przy wyborze biura rachunkowego?

Data dodania: 18 lutego 2019

Nie każdemu przedsiębiorcy opłaca się zatrudnić pracownika, który zająłby się księgowością jego firmy. Dlatego wielu z nich korzysta z usług zewnętrznego biura rachunkowego. To świetna alternatywa i zarazem sposób na niemałe oszczędności. Wiadomo jednak, że decydując się na tę opcję, najlepiej pozostać przy jednym biurze jak najdłużej. Dlatego trzeba na spokojnie dokonać wyboru i zdecydować się na biuro, które świadczy usługi na wysokim poziomie.

Osoba posiadająca certyfikat księgowego, biegły rewident, doradca podatkowy

Wybierając biuro rachunkowe warto zwrócić uwagę na to, kto w nim pracuje. Trzeba pamiętać, że biuro, które ma w swoim zespole osobę posiadającą certyfikat księgowy, biegłego rewidenta lub doradcę podatkowego, będzie w stanie świadczyć fachową i tym samym kompleksową obsługę. To specjaliści, którzy mają odpowiednie wykształcenie, a w tym wiedzę merytoryczną i bogate doświadczenie. Wszystko to jest pewnego rodzaju potwierdzeniem tego, że biuro reprezentują fachowcy.

Ważność oraz kwota ubezpieczenia

Wielu przedsiębiorców nie zwraca na to uwagi, a jednak kwota i ważność ubezpieczenia polisy od odpowiedzialności cywilnej ma w tym wypadku bardzo duże znaczenie. Jak zapewne nie trudno się domyślić, stanowi ono zabezpieczenie przed popełnieniem błędów. Z drugiej strony może też świadczyć o tym, że biuro rachunkowe traktuje swoich klientów poważnie.

Koszty wynikające ze współpracy z biurem

Wybierając biuro, trzeba zapoznać się z cennikiem. Warto przeanalizować i zarazem zsumować opłaty na poziomie całego roku. Należy również sprawdzić, jak wyceniane są poszczególne usługi. Niektóre biura oczekują stałej miesięcznej opłaty za obsługę księgową, w ramach której wykonywane są wszystkie niezbędne czynności obejmujące pełną księgowość firmy. Czasem zarządzający biurem wyceniają poszczególne usługi oddzielnie. Zdarza się, że wybrane wykonuje się raz na kwartał lub raz w roku. To automatycznie wpływa na koszt całkowity obsługi firmy.

Kontakt z klientem

Niektóre biura rachunkowe podążają z duchem czasu, chcą korzystnie wypaść w oczach współczesnych klientów i tym samym obsługiwać ich na oczekiwanym poziomie. Oferują obsługę w siedzibie, umożliwiają spotkania w innej, dogodnej dla obu stron lokalizacji, a dodatkowo również zapewniają stały kontakt telefoniczny i internetowy. Zdarzają się też biura, które nastawiają się wyłącznie na obsługę klientów w swojej siedzibie i nie ma innych opcji kontaktu do wyboru. Należy więc wybrać dla siebie najlepszą formę.

Zakres świadczonych usług

To, jakie usługi świadczy biuro rachunkowe, jest bardzo ważną sprawą, istotnym kryterium wyboru. Im więcej usług, tym lepiej. W momencie, w którym przedsiębiorca rozpoczyna działalność i tym samym współpracę z biurem rachunkowym jeszcze nie wie, jak potoczą się losy jego firmy. Trudno mu powiedzieć, z jakich usług tegoż biura będzie chciał korzystać w przyszłości, a wcale nie jest wykluczone to, że firma się rozwinie i jeszcze bardziej będzie potrzebować pomocy doświadczonego księgowego i wielu innych doradców.

Lokalizacja biura rachunkowego

Z reguły w biurze rachunkowym trzeba pojawić się minimum raz w miesiącu, jeżeli oczywiście w grę wchodzi również możliwość współpracy zdalnej. Warto wybrać biuro w niedalekiej odległości od siedziby swojej firmy. Ma to na celu ułatwienie niezbędnych wizyt. Nawet jeżeli w sąsiednim mieście działa idealne pod każdym względem, polecane biuro, trzeba poważnie zastanowić się nad tym, czy warto korzystać z jego usług ze względu na odległość. Należy mieć na uwadze to, że pracownik biura może w najmniej spodziewanym momencie zadzwonić i poprosić o spotkanie w celu podpisania ważnych dokumentów lub załatwienia innych spraw.

    wstecz

    Dołącz do grona najlepszych.

    Przejrzysta wizytówka twojego biura i usług

    Wysoka pozycja w wyszukiwarce

    Zapytania od nowych Klientów

     

    Sprawdź dostępne pakiety
    już od 99 zł / rok